Montessori za bebe

 PROGRAM ODGOJNO OBRAZOVNOG RADA PREMA MONTESSORI  ALTERNATIVNOJ KONCEPCIJI U SKLOPU REDOVITOG DESETSATNOG PROGRAMA DJEČJEG VRTIĆA BUKOVAC

 

Osnovni cilj Montessori programa za djecu u dobi od 1. do 3. godine života je osposobiti dijete da bude samostalno, emocionalno stabilno, socijalno kompetentno i kreativno, s poznavanjem vještina koje su mu potrebne u svakidašnjem životu.

Metoda se po Mariji Montessori bazira na individualnom pristupu djetetu u cilju poticanja  procesa samo-oblikovanja ili samo-odgoja (autoeducazione).

Procesi samo-oblikovanja doprinose i direktno su vezani za harmonični razvoj čovjeka i njegovo djelovanje na prirodu.


Montessori pedagogija za svoje ciljeve postavlja:

  • suradnju i zajedništvo nasuprot  natjecanju i individualizmu;
  • unutarnju motivaciju za učenje zasnovanu na prirodnim i logičnim posljedicama (samodisciplina)
  • kvalitetu i dubinu koncentracije nasuprot brzini i količini učinjenog;
  • slobodu kretanja, izbora i ponavljanja;
  • odgovornost;
  • samopouzdanje;
  • inicijativu.

Da bi se postigli ciljevi potrebna je pomoć odgojitelja koji poznaje dječje interese, potrebe i razdoblja posebne osjetljivosti, bez neposrednog uplitanja u njegovu igru.

Odgojitelj djetetu dopušta i omogućuje samostalno djelovanje, razmišljanje i istraživanje.
Cjeloviti razvoj djeteta potiče se:

  • vježbama za poticanje motoričkog razvoja;
  • vježbama za poticanje osamostaljivanja u svakodnevnom životu;
  • vježbama za poticanje spoznajnog razvoja;
  • vježbama za poticanje osjetilnosti;
  • vježbama za poticanje razvoja govora i jezika;
  • vježbama za poticanje društvenosti.

Individualni pristup djetetu pokazuje se u:

  • samostalnom odabiru pribora za rad;
  • radu prema vlastitim mogućnostima (dijete samo odabire ritam);
  • odabiru s kim i koliko dugo će raditi. 

Ispiši stranicu